رهایی از الگوریتم پاندا

رهایی از الگوریتم پاندا

تصویر2 الگوریتم پاندا

اگر شما یک متخصص سئو هستید یا تازه با این حرفه آشنا شدید حتما اسم الگوریتم های گوگل به گوش شما خورده است .  شما با استفاده از شناختن این الگوریتم ها ، می توانید ویژگی ها و قوانین آنها را رعایت کرده و به دام آنها گرفتار نشوید . همچنین می توانید سایت خود را به رتبه بالاتر و بهتری برسانید . الگوریتم ها انواع مختلفی دارند که در مقاله ی الگوریتم های گوگل کاپی آیتی به آنها پرداخته است . اما یکی از مهم ترین و قدیمی ترین الگوریتم های گوگل الگوریتم پاندا است . یک سئو کار همیشه با الگوریتم پاندا درگیری خواهد داشت . پس اگر شما نیز سوالاتی در این باره دارید حتما تا انتها همراه شرکت کاپی آیتی باشید .

این الگوریتم که در سال ۲۰۱۱ در بیست و سومین روز از ماه فوریه  راه اندازی شد.  از وظایف مهم این الگوریتم می توان به جلوگیری از محتوای تکراری(سرقت ادبی) ، جلوگیری از محتوای کوتاه و بی ارزش اشاره کرد . همچنین الگوریتم پاندا در کیفیت لینک ها و سرعت بارگزاری سایت مداخله دارد . شرکت گوگل با معرفی این الگوریتم معیار هایی برای رتبه بندی گوگل معرفی کرد . که با رعایت آنها می توان از فیلتر های گوگل رد شد و رتبه خوبی را از آن سایت خود کنید . در صورتی که شما نتوانید تمامی قوانین گوگل پاندا را رعایت کنید؛  سایت شمارا جریمه خواهد کرد .

● هدف از ایجاد گوگل پاندا چه بود؟

• ارزیابی کل وب سایت های موجود در صفحه های وب
• سنجش کیفیت محتواهای موجود در تمامی وب سایت ها
• ارزش یابی معماری سایت ها
• آنالیز طراحی سایت ها
• بهبود سئو برای سایت های منتخب و با کیفیت
• ایجاد فرصت برای سایت هایی با رتبه های پایین
• دفع سایت های اسپم
• بهبود تجربه کاربر در نتایج سرچ خود در گوگل

● عوامل موثر ایجاد جریمه :

• عدم توجه به هماهنگی کلمه کلیدی و متن

• محتوای کم عمق و ضعیف

• تکرار زیاد کلمات کلیدی

• بی توجهی به کلمات تکراری

• بی توجهی به علائم نگارشی

• بی اعتباری محتوا

• تکراری بودن محتوا

• تبلیغات نامناسب و بیش از اندازه

• تعداد کم کلمات محتوا

• بی کیفیتی محتوا

• بی ارزشی محتوا

• بی توجهی به نکته های ویرایشی

• طراحی بی کیفیت و مشکل دار

تمامی این موارد بر رتبه بندی سایت موثر هستند و علاوه بر آن بهبود این وضعیت مانع جریمه شدن وب سایت شما خواهد شد .

● چگونه متوجه جریمه گوگل پاندا در وب سایت خود شویم؟

یکی از قوانین گوگل پاندا که باید آن را جدی بگیرید این است که اگر شما حتی یک قسمت کوچیک از سایت خود را با محتوای ضعیف پیش ببرید وحتی یکی از قوانین گوگل پاندا را نقض کند ؛ سایت شما جریمه خواهد شد و این جریمه مشمول‌ حال تمامی صفحات وب سایت میشود . اصولا شما می توانید از افت سریع بازدید سایت خود متوجه جریمه خود از طرف گوگل پاندا شوید . اگر در پنل سرچ کنسول سایت خود در ۶ ماه اخیر دچار افت ناگهانی بدون بازگشت شدید احتمالا گوگل پاندا کار خود را کرده است . هرچند نباید از عوامل دیگری که در افت ناگهانی سایت موثرند غافل شد . این عوامل موثر می تواند رقیبی با سطح محتوایی قوی تر و یا آپدیت متفاوت الگوریتم ها باشد . در نتیجه همیشه آپ دیت و به روز باشید .

● طریقه رهایی از جریمه های الگوریتم پاندا :

الگوریتم پاندا گوگل یک سری فاکتور هایی از وب سایت شما می خواهد که در ادامه کاپی آیتی قسمت هایی از آن را توضیح داده است .

▪︎ محتوای بی‌کیفیت و بی ارزش حذف شود .

▪︎ محتوای تکراری حذف شود . در تمامی صفحات وب سایت از تنوع بالای کلمات بهره مند شوید

▪︎ محتوای کم حجم را فراموش کنید . تعداد کلمات شما باید حداکثر تا ۱۰۰۰ کلمه باشد .

▪︎ منبع موثقی برای مطالبتان ارائه کنید .

▪︎ معتبر باش ! با محتوایی قاطع و با کیفیت به گوگل پاندا

▪︎ مزرعه محتوا ممنوع! محتوای سطح پایین با گستردگی بسیاز زیاد به شما کمک نخواهد کرد .

▪︎ محتوای ضعیف تبلیغات ممنوع !

▪︎ تبلیغات زیاد ممنوع !

▪︎ سئو و بهینه سازی افراطی ممنوع!

● الگوریتم پاندا چگونه کار میکند؟

• کیفیت محتوا: الگوریتم پاندا تلاش می‌کند محتوای وبسایت‌ها را ارزیابی کند. وبسایت‌هایی که محتوای کیفیت پایین، تکراری یا بی ارزش دارند، ممکن است تحت تأثیر این الگوریتم قرار گیرند.

• کیفیت لینک‌ها: پاندا به بررسی لینک‌های وبسایت‌ها و کیفیت آنها می‌پردازد. لینک‌های کم کیفیت یا به جعلی به وبسایت متصل شده باشند، ممکن است منجر به تنزیل رتبه وبسایت شوند.

• سرعت بارگذاری صفحات: پاندا توجه به سرعت بارگذاری صفحات وب نیز دارد. صفحاتی که بیش از حد کند بارگذاری می‌شوند، ممکن است تحت تأثیر این الگوریتم قرار گیرند.

الگوریتم پاندا به صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شود تا بهترین نتایج را به کاربران ارائه دهد. وبسایت‌ها باید با تولید محتوای با کیفیت و رعایت اصول سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) تلاش کنند تا از تأثیرات منفی این الگوریتم جلوگیری کنند و در رتبه‌بندی‌های گوگل بهتر عمل کنند.

همچنین شما می توانید به نکات زیر برای اثر بخشی بیشتر توجه کنید :

• تشخیص شناسایی استاندارد های گوگل
• اولیت قرار دادن نیاز کاربر برای نوشتن محتوا
• قرار دادن ویدیو و پادکست برای اثر بخشی مثبت

سخن آخر کاپی آیتی برای خانواده عزیز کاپی : در دنیای وب هر روز اطلاعات جدیدی وارد و خارج می‌شود. یک سئو کار موفق همیشه خود را به روز نگه می‌دارد. خودت و آنلاین کن!

تصویر1 الگوریتم پاندا

شرکت کاپی آیتی تمامی اقدامات بسئو ، طراحی سایت ، تولید محتوا و… را برای شما با بهترین متخصصان انجام خواهد داد . برای ثبت سفارش و مشاوره رایگان با با تماس بگیرید .

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *