با پدید آمدن ایمیل و راه های ارتباطی آن ، ایمیل مارکتینگ به یکی از اصلی ترین روش های تبلیغات و بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است . همچنین ایمیل مارکتینگ جزو اولین روش های دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود .
(e-mail marketing) یکی از بهترین و ساده ترین روش های بازاریابی اینترنتی است . در واقع به استفاده صحیح و استراتژیک از ایمیل، در جهت اهداف مشخص بازاریابی و به شکل سازماندهی شده ؛ ایمیل مارکتینگ می گویند .
این روش با ارسال ایمیل به مخاطبان به طور خودکار شروع میشود . و با رسیدن به هدف اصلی هر مخاطب که حفظ تعامل و تبدیل کابری به مشتری و مشتری به مشتری ثابت است به اتمام میرسد. محتوای تبلیغاتی یکی از مهم ترین نکات است . در واقع در این روش بازاریابی این محتوا است که مشتری را به خود جذب خواهد کرد.
انواع مختلفی برای جذب مشتری با محتوا وجود دارد. اگر نمونه هایی از آن را بخواهیم نام ببریم میتوان به تیتر های جذاب ، متن های گیرنده و هرگونه محتوایی که کاربر را تشویق به کلیک کردن کند میتواند انتخاب مناسبی برای آن باشد .
چرا ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین گزینه ها برای ورود به عرصه دیجیتال مارکتینگ است؟
هر روش بازاریابی معایب و مزایای خاص به خودش را دارد . شما میتوانید با مقایسه آنها بهترین راه را انتخاب کنید و قدرت مانور دهی داشته باشید . ایمیل مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی است که میتواند جزو بهترین گزینه ها برای کسب و کار شما باشد .
با توجه به وجود بیش از ۴ میلیارد کاربر در پلتفرم ایمیل ، دسترسی و بازاریابی را برای شما آسوده و بستر وسیع تری برای تبلیغات نیز فراهم خواهد کرد . در ادامه همراه کاپی آیتی باشید تا این روش را مورد نقد و بررسی قرار دهیم .
مزایای ایمیل مارکتینگ :
- مقرون به صرفه
- قابل هدف گیری
- انعطاف پذیری محتوا
- امکان اندازه گیری کمپین
- امکان شخصی سازی
- نرخ تبدیل (ROI) بالا
- افزایش لید
- امکان آنالیز دقیق
- قابل استفاده و مقبول بودن برای تمامی سنین و سلیقه ها
- افزایش تعامل بالا
- افزایش بازدید و ایجاد ترافیک مثبت وب سایت
- اثر بخشی سریع
- عدم نیاز به تجهیزات پیشرفته
- انتقال پیام به طور مستقیم
- تبلیغ هدفمند
- نرخ مشارکت بالا
- امکان اشتراک و جمع آوری نظرات مشتریان
- اشتراک گذاری سریع و آسان
- جذب مخاطب بالا
- کمک به برندینگ کسب و کار
ایمیل مارکتینگ یکی از ساده ترین مقرون به صرفه ترین ساده ترین و بهترین راه های تبلیغاتی در عرصه دیجیتال مارکتینگ است . شما با سرمایه گذاری ناچیزی برای ایمیل مارکتینگ میتوانید علاوه بر بازگشت وجه به درآمد باورنکردنی دست پیدا کنید . شما با استفاده از شخصی سازی ایمیل ها برای کاربران خود میتوانید خروجی بهتری را دریافت کنید .
همچینین ایمیل مارکتینگ با قابلیت تحلیل رفتار مشتری میتواند شمارا در هدف مند کردن تبلیغات خود کمک کند . ایمیل مارکتینگ باعث میشود شما متوجه شوید که کاربران چه ایمیل هایی را دریافت و باز کرده اند و با توجه به آن محتوای تبلیغاتی خود را هدفمند تر شناسایی و تولید کنید .
همچینین استفاوه از ایمیل مارکتینگ بسیار آسان و ساده است و هرکسی با حداقل آموزشی قابلیت آغاز کمپین تبلیغاتی خود را خواهد داشت.
معایب ایمیل مارکتینگ :
- اسپم شدن
- دردسر های گرفتن CTR های بالا
- دقت در نوشتار و محتوا برای جلوگیری از اسپم شدن
- دشواری های طراحی بهینه
- عدم ارسال پیام
- صرف وقت و انرژی برای پیگیری مداوم
- مشکلات بارگزاری پیام ها
- احتیاج به فراگیری حداقل علم مورد نیاز برای ایمیل مارکتینگ
اگر در تولید محتوای خود دقت نکنید و از علم کافی در این زمینه بهره مند نباشید ؛ امکان حذف پیام ارسال شده شما از سمت کاربر و یا گزارش شما به ایمیل به عنوان اسپم بیشتر میشود. همچینین ایمیل مارکتینگ نیازمند پیگیری مداوم خواهد بود پس قطعا وقت گیر خواهد بود . پیام های ارسال نشده هم یکی از معدود مشکلاتی است ک ایمیل مارکتر ها از آن رنج میبرند.
ایمیل مارکتینگ برای چه کسب و کار هایی مناسب تر است؟
راه اندازی ایمیل مارکتینگ :
برای شروع بازاریابی ایمیلی اهداف خودت را مشخص کن و سپس مخاطب خود را بشناس . بعد از انجام مراحل کمپین ایمیلی خودت را انتخاب کن . به این نکته ک از ارسال ایمیل اسپم پرهیز کن توجه کنید . ارسال ایمیل اسپم میتواند روند تبلیغاتی شما را منحل کند . بستر ایمیلی خود را انتخاب کنید و پس از امتحان ایمیل خود را ارسال کنید و از نتیجه لذت ببرید .
چند نکته برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل های ارسال شده :
- با توجه به شناخت کاربر محتوایی باارزش جذاب و گیرا را عرضه کنید .
- هرگز بدون مجوز اقدام به ارسال ایمیل نکنید .
- همیشه دکمه لغو اشتراک را برای ایمیل خود ایجاد کنید.
- اطلاعات فرستنده را تکمیل کنید تا واضح و روشن سازی شده عمل کرده باشید .
فوت کوزه گری در ایمیل مارکتینگ :
برای هر تخصصی علاوه بر کسب علم تجربه نیز ملزم است . کاپی آیتی امروز تجربه متخصصان خود را در اختیار شما قراره داده است . پس برای یادگیری بهتر همراه ما باشید .
- برای مشتریان خود با تعامل پایدار و احترام ارزش قائل شوید .
- با گروه بندی ک شخصی سازی ایمیل ها با توجه به علایق آنها ایمیل ها را شخصی سازی کنید .
- از فرم های نظر سنجی برای شناخت و تعامل بیشتر با کاربر استفاده بهینه داشته باشید .
- با استفاده از ارسال ایمیل های مرتبط و سر وقت رابطه ای گرم و بلند مدت را با کاربر ایجاد کنید .
- با انتخاب زمان مناسب شانس خود را در بازاریابی بیشتر کنید .
- با توجه به آسودگی استفاده از تلفن های همراه قطعا ایمیل کاربران بیشتری را در این حوضه خواهد داشت . پس جوری طراحی کنید که تبلیغات شما ریسپانسیو باشد .
- با شناخت کاربر با توجه به ویژگی های آنها تبلیغ کنید .
- ایمیل اسپم ارسال نکنید .
- از ارسال پیام اطمینان حاصل کنید .
شرکت کاپی آیتی با برترین مهندسین در این حوضه به کمک شما میشتابد . ما در این حوضه علاوه بر علم و تجربه نمونه کار های موفقی برای ارائه خواهیم داشت . پس به خانواده کاپی آیتی بپیوندید .
همین الان کسب و کارت و آنلاین کن!