تبلیغات چیست؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
Advertere تبلیغ

منظور از تبلیغات چیست؟

تبلیغات ( تبلیغ ) یک تکنیک کاربردی و موثر برای ترویج کالا، خدمات، محصولات و ایده‌ها است. این یک نوع شیوه از ارتباطات غیر شخصی است. در تبلیغات اطلاعات کسب‌ وکار برای مشتریان بالقوه در دسترس قرار می‌گیرد.
اگر بخواهیم معنی کلمه تبلیغ را ارایه کنیم میتوانیم بگوییم ؛ تبلیغ یعنی رسانیدن پیام، اطلاع‌رسانی کردن.
تبلیغات خود در اصطلاح یعنی پیامی که به مخاطب می‌رسانید تا توجهش را به ایده، محصول، خدمت یا شرکتتان جلب کنید. این پیام در واقع یک فراخوان عمومی خوداگاه می باشد. که قرار است در طی چند دقیقه (یا حتی چند ثانیه) ما را بران دارد که با این محصول تجربه بهتری خواهیم داشت.
تبلیغات یکی از قدیمی ترین پیکربندی های اساس یک کسب و کار سالم است؛ صرفه جویی در ارز و کسب و کار. پس از ظهور محصول یا خدمتی ، نیاز شناختن آن ها نیز احساس می شود.

قدیمی ترین قطعه تبلیغاتی تایید شده به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد.

مقدار قابل تاملی اطلاعات خرد براساس زیر است:

۱۴۷۲: اولین پوستر تبلیغاتی بر روی درب های کلیسا در لندن (انگلستان) قرار گرفت.
۱۶۵۰: اولین تبلیغات روزنامه، پاداشی برای یافتن ۱۲ اسب دزدیده شده منتشر می شود.
۱۷۰۴: رونامه بوستون مخاطبان خود را ترغیب می کند تا تبلیغات خود را در این روزنامه چاپ کنند.
۱۸۷۰: سبک تبلیغاتی Powers متولد شد. این سبک خیلی خوب بود. کوتاه، دقیق، واقعی و قانع کننده. پاورز در این تبلیغ گفت که تمرکز باید بر این باشد که چرا مشتری باید محصول یا خدمت شما را خرید کند. پیامی که امروزه به دلایل خوبی طنین انداز است.

۱۸۸۰: پست کارت ها تبدیل به یکی از داغ ترین روش های رسیدن به مشتری می شود.
۱۸۹۳: خرده فروشی Roebuck و Sears، کاتالوگ خود را از طریق ایمیل ارسال می کردند.
اطلاعات برخاسته از آنچه که پیشتر در بالای مطالب خواندیم، حاکی از آنست که تبلیغات ابزاری قدرتمندست که حتی ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مورد استفاده قرار می گرفت.

قدرت تبلیغات در دنیای امروز

دنیای تبلیغات دنیایی بس عجیب است. دنیایی پر از پیام‌ها، افکارها و احساس‌ها. ما هرکدام به هر جایی که می‌رویم و هر جایی که نگاه می‌کنیم، با پیام‎های گوناگون درگیر هستیم.

تبلیغات موجب شده است که ما دیگر لازم نیست به خودمان فکر کنیم که چند وقت بعد، چه چیزی برای ما جذاب خواهد بود. چگونه با مردم رابطه ای قوی ایجاد کرد یا هر جنبه‌ای از زندگی که برای ما مهم است. این است قدرت تبلیغات.

نادیده گرفتن تبلیغات

مشتریان همیشه به‌شیوه تبلیغات متفاوت بمباران می‌شوند. شک نکنید که قطعا غیرممکن است، همه افراد یک جامعه به هر تبلیغی که جلوی رویشان باشد، توجه کنند.این‌قدر آگهی‌های تبلیغاتی به صورت مفرط افزایش یافته زیاد اند که اغلب مردم در نادیده گرفتن تبلیغاتی که به هیچ نوحی آن‌ها مربوط نیست، حرفه ای عمل می کنند.

تاثیرگذارترین تبلیغ چگونه شکل می‌گیرد؟

حال بهترین آگهی تبلیغات زمانی ارائه می‌شود که مشکلی وجود دارد و شرکت شما توانایی حل کردن آن را دارد. چون در زمان نیاز، احتمال خرید مشتری بالا میرود.
یک تبلیغ خوب مارا به این باور می رساند چه چیزی نیاز داشتیم داریم و خواهیم داشت. پیش از اینکه ما به آن فکر کنیم. یک زندگی ایده‌آل‌تر، بدن ایده‌آل، سلامت بیشتر و راحتی بیشتر و خیلی چیزهای دیگر.
برای اینکه بهترین تبلیغ را داشته باشید. ابتدا باید مشاهده کرد مشتریان یا مخاطبان بازار هدف شما چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند، سبک زندگی آن‌ها چگونه است و با چه چیزهایی مرتبط هستند.

تبلیغات ، از واژه لاتین ” ” Advertere گرفته شده‌است که به معنای ” چرخاندن ذهن … نسبت به … ” است . آگهی تا حد زیادی اصل غریزه قابل ادای لاتین خود را بصورت طبیعی اجرا میدارد. به عبارتی دیگر مکمل فروش محصولات، خدمات و ایده‌ها است.جالب‌ترین بخش یک تبلیغ این است که اطلاعات واقعی را با جذبه عاطفی هیجان انگیز همراه دارد. از این رو، بدون یک تبلیغ مناسب ، هیچ گاه هیچ تجارتی نمی‌تواند در مسیر موفقیت قدم بردارد .

باز "BUZZ" چیست؟ بازاریابی کلامی چیست؟

  • معنای تحت‌اللفظی Buzz ” ” “صدای آهسته، پیوسته و یا صدای زمزمه آرام ” است. اما در در مفهوم تبلیغاتی، این یک تکنیک بازاریابی است که این روز به روز رواج می یابد و چونان ویروسی گسترده و پخش میشود. تکنیک بازاریابی Buzz متکی بر قدرت یک پیام شخصی است.
  • این باور وجود دارد که ارتباط کلامی با مصرف کنندگان، مشتریان، مخاطبان بازار هدف قطعا سازنده رابطه بهتری خواهد بود. بازاریابی Buzz به عنوان یک شکل منصفانه از افراد بازاریاب تلقی می‌شود که به توصیه‌های ارائه شده توسط بستگان و دوستان آن‌ها اعتماد دارد. وب سایت‌های ارتباط جمعی پر انرژی ترین وسیله بازاریابی Buzz است.

اهداف تبلیغات:

ایده اساسی در تبلیغات افزایش کسب‌وکار با فروش کالا / خدمات / محصولات و … است. به علاوه، همواره اهداف دیگری از تبلیغات نمایانگرست که بی توجهی به آنان مهری بر کم تجربگی صاحب کسب و کار خواهد بود، از قبیل:
به منظور ارایه محصولات تازه وارد شده در میان مشتریان بالقوه.
به منظور ارایه برنامه فروش شخصی.
به منظور ایجاد آگاهی در پریود کوتاهی بین حداکثر افراد در مورد کسب‌وکار خود.
به منظور ورود به بازار ملی و ورود به بازارهای جهانی یا بین المللی و ایجاد گروه جدید از مشتریان.
برای بالا بردن حسن نیت و ایجاد اعتبار در میان مشتریان با وعده ارائه کیفیت بهتر محصولات و خدمات.

فرآیند تبلیغات:

تبلیغاتی که در روزنامه ها، مجلات و جاده ها دیده می شود و یا در تلویزیون و رادیو و اینترنت مشاهده می کنید، قطعا به اندازه قابلی روی شما موثر خواهد بود . تبلیغات شامل مراحل متنوعیست است از مرحله برنامه ریزی اولیه تا مرحله اجرا .
مضافا، گروه تبلیغاتی نیز باید شامل افرادی متنوعی با توانایی هایی که موجب پوشش هرگونه نیاز یک تیم است، باشد من الجمله کارشناسان مدیریت، ویرایش کپی، نوشتن خلاق، عکاسی، فیلمبرداری، بازیگری و … .
در زیر مراحل بنیادی برای توسعه و اجرای یک تبلیغ وجود دارد.

Advertere تبلیغ

تبلیغات به سه بخش تقسیم می شود:

  • تبلیغ کننده: سازمان تجارت یا هر فرد دیگری که مایل به تبلیغ محصولات، خدمات یا ایده های خود است.
  • نمایندگی مجازAD) ): یک شرکت مبتنی بر خدماتی که خالق ایده‌های جدید است و یک تبلیغ جذاب پرمفهوم را فراهم میکند.
  • رسانه: همواره یک پلتفرم ارتباطی، رسانه اساسی و موثر را برای تبلیغات پیشنهاد می‌دهد.

آگهی های معمول و رایج

شما همواره به عنوان صاحب کسب و کار باید با شناسایی بازارهدف، نیاز مشتریان تصمیم بگیرید که کدام بستر و یا کدام رسانه از میان مدیاهای موجود نیازهای شما تامین میکند همچنان میتوانید مناسب‌ترین روش تبلیغاتی از فهرستی که در زیر آورده‌ شده انتخاب کنید:

رسانه‌های چاپی

این روش یکی از قدیمی‌ترین، اما هنوز جزی از عمومی ترین شیوه تبلیغ است که شامل روزنامه‌ها، بروشورها، مجلات و کاغذ های تبلغ کوچک است. این یک رسانه کم خرج برای تبلیغ است ، اما نرخ تبلیغات بستگی به موارد خاصی دارد مثل:
مکان: جغرافیایی شهر شما، منطقه و … .
برند: مجله ها، روزنامه، کاتالوگها و … .
فضا : مساحت بخش اختصاص داده شده.

فضای باز

این روش ارزان‌ترین، اما رسانه ای است که تاثیر متوسطی دارد.
این تبلیغات از قبیل دیوار نویسی ها، پرچم‌ها، بنرها، بیلبورد های تبلیغاتی، وسایل نقلیه موتوری، و … میباشد. تبلیغات در فضای باز به انواع روش‌های مختلفی، جهت افزایش آگاهی از برند و ارتقا محصولات و خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طراحی آگهی (تبلیغات)

برخی از تبلیغات انتشار یافته در یک روزنامه و یا تبلیغات نشان‌ داده شده در تلویزیون ، مردم را فورا بازخورد مردم را به همراه دارد، حال با این وجود سوال اینجاست آن‌ها به این محصول نیاز ندارند. چرا ؟
این تنها به خاطر طرح زیبای آن، قدرت ارتباطی، واجرای شگفت‌انگیز آن است. بنابراین طراحی یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های یک تبلیغ است.

کاپی را در ینستاگرام دنبال کنید.

اینستاگرام
کاپی را در ینستاگرام دنبال کنید.
کاپی را در ینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *