ادمین شبکه های اجتماعی در اصفهان

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

بازاریابی شبکه های اجتماعی:

SMM که مخفف عبارت  Social Media Marketing که به معنای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است، یکی از روش‌های موثردر دیجیتال مارکتینگ به شمار می آید. بازاریابی مثمر ثمر در این زمینه از طریق توجه و بستر سازی در برنامه هایی از قبیل :

Facebook، Instagram، Whatsapp، Telegram، Twitter، Pinterest و . . . انجام پذیر خواهد بود. فعالیت عمیق و مفید در این شبکه‌ها، حجم زیادی از مخاطبان را جذب کرده و به رونق کسب و کارها منجر می گردد.

نکته جالب و باورنکردنی در زمینه کاربران فعال ماهانه در شبکهای مزبور که به تنهایی اهمیت قابل توجه قدرت مانور بازاریابی شبکهای اجتماعی را در قالب جدول به تصویر میکشد.

سوشال مدیا

تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی با استفاده از سیستم عامل های اجتماعی به عنوان کانال هایی برای تبلیغ برند ، رشد مخاطبان هدف ، هدایت بازدید از وب سایت و افزایش فروش این هدف را میسر میکند.

با توجه به فعالیت بخش انکارناپذیری از جامعه در پلتفرم‌های اجتماعی نامبرده حضور و بازاریابی در رسانه های اجتماعی، قطعا تاثیری محسوس  خواهد داشت؛ اما باید در نظربگیرید که SMM به عنوان یک مسیر فروش چیزی جز ابزاری که برای کمک به فروش بیشتر غیرمسقتیم بکار آید نیست بلکه نیاز اساسی آن به زمان توجیه کننده این مقوله است؛ درنهایت، پیش از استفاده از این روش باید اهداف و نیازهای خود را بررسی کرده و سپس تصمیم بگیرید.

کاربران دارای کسب و کار یقینا از طریق آگاهی به مزایای بازاریابی شبکهای اجتماعی به هدف خود خواهند رسید.

مزایای شبکه های اجتماعی:

  • ایجاد آگاهی و تحلیل رقبا در فضایی سالم
  • تولید سرنخ‌های باکیفیت به عنوان منبع اصلی
  • افزایش وفاداری مشتریان از طریق اعتماد متقابل
  • ترمیم و سامان دهی اعتبار حاصله برند

از جمله مزایای حایز اهمیت می باشند.

و اما سوال برایتان پیش خواهد آمد بگونه ای که آیا بازاریابی شبکهای اجتماعی در عرصه فعالیت و کسب کار ما مفید خواهد بود من شمارا به تیتر بعدی دعوت میکنم.

آیا به بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یا SMM نیاز است؟

social media

 

همانطور که گفته شد SMM یکی از روشهای (DM) می باشد که البته این حقیقت لازم به ذکر است که هزینه مارکتینگ در رسانه‌های اجتماعی نسبت به سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ بالاتر است؛ درنتیجه در گام اول باید بررسی کنید که آیا واقعا  کاربران هدف به SMM نیاز دارند؟ در گام دوم باید بصورت شخصی انتطارتان از SMM تعیین کنید تا در مراحل بعدی کسب و کارتان را درسردگمی بی اندازه مضر قرار ندهید. بطورکلی از بازارهای هدف SMM  که همواره با برنامه ریزی ها و استراتژی های این بخش سازگار و همسو بوده و نتایج قابل تاملی حاصل کرده است به شرح زیر می باشد:

  • برندهای معروف
  • محصولات مربوط به ورزش، سلامت و زیبایی
  • محصولات مربوط به کودکان
  • کالاهای لوکس
  • فروشگاه‌های بزرگ آنلاین
  • و کسانی که قصد سرمایه‌گذاری زیادی در تبلیغات دارند.

پیش‌نیازهای اجرای SMM

در آخرین گام پیش ازبکار بردن روش SMM باید از توانایی اجرای این روش نیز اطمینان حاصل کنید. برای این موضوع، باید به سه عامل وب‌سایت، بودجه و آنالیتیکس توجه لازمه را کنید. آنالیتیکس داشتن یک ابزار تحلیلی برای رصد نتایج کمپین‌ها است و در ادامه خواهیم داشت:

وبسایت خود به تنهایی در این روش از طریق هدایت کاربران به سوی بازار هدف منجر به افزایش ترافیک میشود منظور اینست که ترافیک به خریدار تبدیل شود به همین علت درگاه فراهم شده در وبسایت قابلیتهای خرید آسان و چک کردن قیمتهارا باید داشته باشد.

در کلام آخر از عوامل توضیح داده شده پیش از اجرای SMM  باید میزان بودجه‌ مورد نظر این کار را مشخص کنید. در نظر داشته باشید که حضور و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و ترک ناگهانی آن‌ها  چیزی خلاف سابقه درخشان پرثمر شماست  و دلیلی برای زیر سوال رفتن اعتبار شخصی شما تلقی خواهد شد. با درنظر گرفتن اصول هر تجارتی در دنیای دیجیتالی روز مخاطبان درابتدا ، تنها با رسانه‌های شما درگیر می‌شوند و نمی‌توان از همان ابتدا انتظار سود زیاد داشت. سؤالی که پیش می‌آید این است که قرار است چقدر متحمل شوید تا SMM بازدهی درخوری برای شما داشته باشد؟ پاسخ به این سؤال برای هر کسب‌وکاری متفاوت است، اما به‌ طورکلی پیشنهاد می‌شود که ۲۵ درصد از کل هزینه‌ای که برای تبلیغات وCEO  در نظر گرفته‌اید را برای SMM خرج کنید.

اکنون با توجه به توضیحهای کلی ارایه شده کمی درباره اصول، تاکتیکها، ترفندها، مراحل و استراتژی ها لازم صحبت خواهیم کرد.

social media

انتخاب بستر فعالیت تکنیک ها و ترفندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی

تعدادی اصول مبنی بر مشتری مداری  در کلیه بستر های اجتماعی وجود دارد که بطور کلی مخاطب را به مشتری تبدیل میکند. باتوجه به خواسته شما مبنی بر موفقیت روزافزون در شبکهای اجتماعی تکنیک ها و ترفندهای زیادی وجود دارد. افراد مختلف با توجه به تجربیات بنده  موارد متنوعی را اریه کرده ام در ادامه به مهمترین نکات اشاره می‌کنم:

  • تدوین استراتژی حضور و محتوا
  • استفاده از داستان سرایی ترجیحا مبنی برپایه های حقیقی و ابزارهای مناسب
  • پرداخت هزینه‌های لازم برای بازاریابی و تبلیغات
  • درنظر گرفتن محتوای ویدیویی به عنوان بخشی از استراتژی محتوایی
  • رعایت موارد اصولی و بنیادی
  • استفاده از تبلیغات هدفمند
  • معرفی کسب و کارتان به عنوان منبع معتبر و موثق محتوا
  • استمرار در پیگیری تولید و انتشار محتوا به ویژه محتوای ویدیویی بر اساس استانداردهای ناخودآگاه ذهن مخاطب
  • تمرکز ویژه روی برقراری ارتباط با دنبال کننده ها
  • ارایه احترام در اثر نامطلوب بودن بازار به مخاطب
  • پوشش اخبار حوزه کاری
  • تبدیل مشتریان به سفیران برند
  • برقراری تعامل دو طرفه
  • شناخت دقیق مخاطبان هدف
  • همکاری با تیم فروش برای درک بهتر مسیر سفر مشتری
  • اجتماعی بودن
  • ابراز خوشحالی از دریافت Feedback
  • نمایش جنبه‌های جذاب کسب و کار
  • بیان موفقیت‌ها و شکست‌ها شخصی در مسیر موفقیت کاری
  • لحن و سبک سفارشی

حال میتوانیم به مراحل لازم و پایه های فعالیت در پلتفرمهای مختلف جهانی جهت تجارت و پیشبرد کسب و کارها از طریق روش SMM  بپردازیم.

۱-شبکه اجتماعی اینستاگرام (instagram)

بدون شک مهمترین شبکه اجتماعی در ایران، اینستاگرام است که کاربران بسیار زیادی دارد و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ تلاش می‌کنند در آن حضور جدی داشته باشند. برای اجرای برنامه بازاریابی خود باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

ارائه پروفایل حرفه ای:

برخلاف تصور عام، داشتن پروفایل حرفه‌ای و درخور که دقیقا نشانگر شماست که چه کسی هستید و بصورت کلی و جزی فعالیت شما درچه زمینه ایست مشخص میکند، بخش مهمی از برنامه بازاریابی در این پلتفرم است.

ارسال پست‌های منظم:

محتوا، بخش عظیمی از فرآیند بازاریابی را در اینستاگرام در برگیرنده این مرحله است. با توجه به ماهیت این شبکه تصاویر و ویدیوهای جذاب و کاربردی شدن روز به روز نقش به‌سزایی در جذب فالوئر، برقراری ارتباط با آنها، اطلاع‌رسانی، خلق ارزش و افزایش اعتماد دارد.

استوری:

یکی از جذاب‌ترین و اثربخش‌ترین ویژگی‌های رایگان اینستاگرام است که باید در برنامه و استراتژی بازاریابی شما نقش مهم ایفا کند، استوری‌ها است. به‌راحتی می‌توانید از امکانات متنوع و کاربردی این بخش استفاده کنید.

هشتگ‌گذاری:

هشتگ‌ها نیز اگر به صورت اصولی و استاندارد رعایت شوند، در دسته‌بندی محتوا و سوق دادن مخاطبان به سمت شما نقش مهمی خواهند داشت معهذا همیشه درنظر داشته باشیدکه بیهوده کپشن خود را مملو از هشتگ‌های بی‌ربط نکنید.

کپشن‌نویسی:

مقدار قابل توجهی از پست‌های تصویری و ویدیویی  خود به تنهایی نمی‌توانند مفهوم را منتقل کنند و برای تکمیل آنها نیاز به درج کپشن دارید. به همین دلیل باید از این بخش به خوبی در راستای اهداف خود استفاده کنید.

همکاری با اینفلوئنسرها:

اینفلوئنسرهای بزرگ و کوچک نفوذ زیادی روی فالوئرهای خود دارند و همکاری با آنها اثربخشی بالایی دارد. چراکه در اثر همکاری متقابل به صورت کاملا طبیعی منجر به افزایش مخاطب میگردد.

برگزاری مسابقه:

 مسابقات و برنامه‌های چالشی نیز بخش دیگری از فرایندهای بازاریابی است که به کمک آن میتوان مخاطبان خود را درگیر کرده و در کنار قسمت چالش برانگیز نیز تعامل خوبی داشته باشید.

اجرای کمپین:

می‌توانید از کمپین‌های تبلیغاتی یا اسپانسرینگ اینستاگرام نیز برای تحقق اهداف خود استفاده کنید.

کاپی را در اینستاگرام دنبال کنید.

اینستاگرام
کاپی را در اینستاگرام دنبال کنید.
کاپی را در اینستاگرام دنبال کنید.
خدمات سئو و بهینه سازی
خدمات آموزشی
مشاوره و پشتیبانی
تدوین استراتژی

  • آیا کسب و کار شما به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد؟

    پاسخ کوتاه و قطعی به این سوال بله است!!! ممکن است فکر کنید که تنها کسب و کار های مدرن و یا خیلی بزرگ نیاز به بازاریابی دیجیتالی دارند،فارغ از اندازه و یا نوع کسب و کار بازاریابی دیجیتالی یک مزیت رقابتی به حساب می آید. رشد کسب و کار شما منوط به جذب مشتریان بیشتر است.