امروزه تقریبا بیش از 30 درصد مردم جهان از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند . که اگثر آنها از سرگذشت این شبکه ها با خبر نیستند . ما امروز اینجاییم تا از اولین نسخه شبکه های اجتماعی تا آخرین نسخه در حال حاضر را با هم بررسی کنیم . پس در ادامه همراه کاپی آیتی باشید .
فهرست مطالب
از ایده پردازی تا ظهور و نوآوری :
اکثر مردم بر این باورند که ایده شبکه های اجتماعی با فیسبوک شروع شده است . اما این باور کاملا اشتباه است . در واقع اولین شبکه اجتماعی ایمیل بود که در سال ۱۹۷۰ ایده پردازی ویک سال بعد شکل گرفت .
سرانجام شش سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۷ اولین پلتفرم شبکه اجتماعی به نام six Desegreطراحی و اجرایی شد . این پلتفرم با قابلیت دوست یابی و ایجاد پروفایل محبوبیت زیادی پیدا کرد .
همراه کاپی آیتی باشید تا تاریخچه شبکه های اجتماعی را بررسی کنیم .
حالا که با سرگذشت شبکه های اجتماعی آشنا شدید ؛ برای شناخت بهتر باید انواع مختلف آنها را نیز بشناسید . پس در ادامه همراه کاپی آیتی باشید .
انواع شبکه های اجتماعی :
شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری محتوا
شبکه های ارتباطی
شبکه های اقتصادی
پلتفرم فعالیت به صورت ناشناس
شبکه های جست و جو ذخیره محتوا
فروم های بحث
پلتفرم جست و جو گر علایق
شبکه های مرور نظرات کاربران
وبلاگ نویسی
پلتفرم مرور کاربران
پلتفرم های خرید و فروش
پلتفرم مخصوص وبلاگ
هر کدام از این پلتفرم ها دارای ویژگی های هستند . اگر قصد دارید وارد عرصه دیجیتال مارکتینگ شوید و در شاخه بازاریابی شبکه های اجتماعی فعالیت کنید ؛ باید شناخت کافی نسبت به شبکه های اجتماعی داشته باشید . پس در ادامه همراه کاپی باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید .
شبکه های اجتماعی مخصوص اشتراک گذاری محتوا :
در این نوع از شبکه های اجتماعی کاربران علاوه بر اشتراک گذاری محتوای تصویری خود همچون :
ویدئو
تصاویر
ویدئو زنده
و سایر محتوا ها ی قابل اشتراک ؛ می توانند دنبال کننده محتوای دیگر کاربران باشند . پلتفرم هایی همچون اینستاگرام ، یوتیوب ، فیسبوک و توییتر را میتوان در این نوع و دسته جای گذاری کرد .
ذخیره و کشف محتوا :
در این نوع از پلتفرم ها شما میتوانید با جست و جو و ذخیره محتوا های تازه و ترند شده و اشتراک گذاری آنها از این پلتفرم استفاده کنید . از مثال های این پلتفرم ها می توان به پینترست اشاره کرد .
شبکه های وبلاگ نویسی :
شما میتوانید با اشتراک گذاری نوشته ها و نظرات خود و دیدن نظرات دیگران از این پلتفرم استفاده کنید . از نمونه های این نوع شبکه های اجتماعی می توان به ویرگول اشاره کرد .
شبکه های خرید و فروش :
بعضی از پلتفرم های اینترنتی مثل دیوار و دی جی کالا برای خرید و فروش اجناس مختلف تاسیس شدند . همچنین در بعضی از این برنامه ها امکان دنبال کردن برند مورد نظر ، امکان یاد آوری برای شارژ مجدد محصول و… را دارند .
اگر به فکر ورود به عرصه دیجیتال مارکتینگ هستید؛ شرکت کاپی آیتی بهتین گزینه برای حمایت و پشتیبانی شما است . این شرکت با بیش از 5 سال سابقه و بهترین کارشناسان در خدمت گذاری شما حاضر است .