انواع شبکه های اجتماعی و قابلیت های آنها را بشناسید !

انواع شبکه های اجتماعی و قابلیت های آنها را بشناسید !

تصویر 77از مقاله شبکه های اجتماعی

امروزه تقریبا بیش از 30 درصد مردم جهان از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند . که اگثر آنها از سرگذشت این شبکه ها با خبر نیستند . ما امروز اینجاییم تا از اولین نسخه شبکه های اجتماعی تا آخرین نسخه در حال حاضر را با هم بررسی کنیم . پس در ادامه همراه کاپی آیتی باشید . 

اکثر مردم بر این باورند که ایده شبکه های اجتماعی با فیسبوک شروع شده است . اما این باور کاملا اشتباه  است . در واقع اولین شبکه اجتماعی ایمیل بود که در سال ۱۹۷۰ ایده پردازی ویک سال بعد شکل گرفت .

سرانجام شش سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۷ اولین پلتفرم شبکه اجتماعی به نام six Des egreطراحی و اجرایی شد . این پلتفرم با قابلیت دوست یابی و ایجاد پروفایل محبوبیت زیادی پیدا کرد .

همراه کاپی آیتی باشید تا تاریخچه شبکه های اجتماعی را بررسی کنیم .

نام پلتفرم :

سال تاسیس :

قابلیت :

  • StumbleUpon
  • Friendster
  • Linkedin
  • Myspace
  • Facebook
  •  YouTube
  •  Twitter
  • Trumblr
  •  Instagram
  • Pinterest 
  • Periscope

2001

2002

2003

2003

2004

2005

2006

2007

2010

2012

2015

مخصوص تعاملات اجتماعی

دوست یابی و اشتراک گذاری محتوا

پلتفرم رسمی برای دوست یابی و اشتراک گذاری محتوا

برای اشتراک گذاری محتوای موسیقی

اشتراک گذاری محتوا هایی همچون وبلاگ ،تصویر، ویدئو و…

اشتراک گذاری محتوای ویدیویی

 قابلیت اشتراک گذاری محتوای متنی کوتاه

وبلاگ و بلاگینگ

به اشتراک گذاشتن محتوای تصویری

دارای قابلیت های دفتر خاطرات

تماشای ویدیوی های زنده

تصویر مقالع شبکه های اجتماعی 789

حالا که با سرگذشت شبکه های اجتماعی آشنا شدید ؛ برای شناخت بهتر باید انواع مختلف آنها را نیز بشناسید . پس در ادامه همراه کاپی آیتی باشید . 

انواع شبکه های اجتماعی :

  • شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری محتوا
  • شبکه های ارتباطی
  • شبکه های اقتصادی
  • پلتفرم فعالیت به صورت ناشناس 
  • شبکه های جست و جو ذخیره محتوا
  • فروم های بحث
  • پلتفرم جست و جو گر علایق
  • شبکه های مرور نظرات کاربران 
  • وبلاگ نویسی 
  • پلتفرم مرور کاربران
  • پلتفرم های خرید و فروش
  • پلتفرم مخصوص وبلاگ 

هر کدام از این پلتفرم ها دارای ویژگی های هستند . اگر قصد دارید وارد عرصه دیجیتال مارکتینگ شوید و در شاخه بازاریابی شبکه های اجتماعی فعالیت کنید ؛ باید شناخت کافی نسبت به شبکه های اجتماعی داشته باشید . پس در ادامه همراه کاپی باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید . 

شبکه های اجتماعی مخصوص اشتراک گذاری محتوا :

در این نوع از شبکه های اجتماعی کاربران علاوه بر اشتراک گذاری محتوای تصویری خود همچون :

  • ویدئو 
  • تصاویر
  • ویدئو زنده

و سایر محتوا ها ی قابل اشتراک ؛ می توانند دنبال کننده محتوای دیگر کاربران باشند . پلتفرم هایی همچون اینستاگرام ، یوتیوب ، فیسبوک و توییتر را میتوان در این نوع و دسته جای گذاری کرد . 

 

شبکه های اجتماعی چیست ؟

ذخیره و کشف محتوا :

در این نوع از پلتفرم ها شما میتوانید با جست و جو و ذخیره محتوا های تازه و ترند شده و اشتراک گذاری آنها از این پلتفرم استفاده کنید . از مثال های این پلتفرم ها می توان به پینترست اشاره کرد . 

ذخیره مح-توا از مقاله شبکه های اجتماعی

شبکه های وبلاگ نویسی :

شما میتوانید با اشتراک گذاری نوشته ها و نظرات خود و دیدن نظرات دیگران از این پلتفرم استفاده کنید . از نمونه های این نوع شبکه های اجتماعی می توان به ویرگول اشاره کرد . 

وبلاگ نویسی ازشبکه های اجتماعی

شبکه های خرید و فروش :

بعضی از پلتفرم های اینترنتی مثل دیوار و دی جی کالا برای خرید و فروش اجناس مختلف تاسیس شدند . همچنین در بعضی از این برنامه ها امکان دنبال کردن برند مورد نظر ، امکان یاد آوری برای شارژ مجدد محصول و… را دارند .

تصویر خرید و فروش از شبکه های اجتماعی

اگر به فکر ورود به عرصه دیجیتال مارکتینگ هستید؛ شرکت کاپی آیتی بهتین گزینه برای حمایت و پشتیبانی شما است . این شرکت با  بیش از 5 سال سابقه و بهترین کارشناسان در خدمت گذاری شما حاضر است . 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *