با بازاریابی شبکه های اجتماعی سرعت برند شدنت و ده برابر کن!

با بازاریابی شبکه های اجتماعی سرعت برند شدنت و ده برابر کن!

این یک تصویر برای مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی است .

بازاریابی شبکه های اجتماعی :

 

امروزه ما در عصری زندگی می‌کنیم که برای انجام دادن امور فردی و اجتماعی خود به اینترنت پناه می‌بریم و تقریبا انجام تمامی کار ها بدین وسیله صورت می‌گیرد .

طبق آمار بدست آمده بیش از ۵۰ درصد مردم از اینترنت استفاده می‌کنند. و این به این معناست که ما در عصری به نام عصر دیجیتال پای گذاشته ایم. 

شبکه های اجتماعی یکی از محبوب ترین نوع استفاده از اینترنت هستند به طوری که در بین خانواده ها نفوذ کرده و محبوبیت و جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است .

هر فرد به طور میانگین ۲ ساعت از وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذراند و این یعنی ایجاد یک بستر فوق العاده برای معرفی و برند سازی یک کسب و کار !

یک دیجیتال مارکتر موفق از این محبوبیت و بستر پهناور به عنوان یک پلتفرم برای تبلیغات ویژه کسب و کار خود استفاده میکند .

برای داشتن یک پلتفرم مشخص باید از تکنیک ها و به اصطلاح فوت و فن های خاصی آگاهی کامل داشته باشید . پس با کاپی آیتی برای آشنایی و آگاهی  بیشتر در این زمینه همراه باشید .

همانطور که قبلا توضیح دادیم اکثر مردم در دنیای امروز وقت زیادی را در رسانه های اجتماعی صرف می کنند که این فرصت یک تعامل دو طرفه ، معرفی و برند سازی یک کسب و کار را فراهم می کند .

اما برای درک بهتر ابتدا به سراغ معرفی بازاریابی شبکه های اجتماعی می رویم . به استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی و تولید محتوا در راستای تحقق یافتن اهداف بازاریابی و برند سازی بازاریابی شبکه های اجتماعی یا social Media Marketing می گویند .

SSM می تواند برای تمامی کسب و کار ها مفید و سود آور باشد . در واقع با تسلط روی این روش از دیجیتال مارکتینگ شما می توانید با تولید محتوای متناسب با مخاطب ، برند و کسب و کار مد نظرتان را معرفی کنید .

علاوه بر تمامی این مزیت ها استفاده از پلتفرم های اجتماعی مزیت هایی همچون : افزایش ترافیک مثبت در سایت ، آمار فروش بالا ، تعامل دو طرفه با مشتری ، و برند سازی را در بر خواهد داشت .

● اهمیت بازاریابی شبکه های اجتماعی برای هر کسب کار چیست ؟

حال که با شبکه های اجتماعی آشنایی نسبی پیدا کردید حتما این سوال به سراغ شما خواهد آمد که چرا این نوع بازاریابی مقدار زیادی قابل اهمیت است ؟ 

با توجه به این که هر روز طیف گسترده ای از مردم وقت خود را درشبکه های اجتماعی صرف می‌کنند می توان گفت که برای داشتن یک برند و کسب کار باید هزینه ی زیادی کرد . پس قبل از انجام هر گونه اقدامی باید هدف خود را مشخص کنید تا سرمایه گذاری هدفمندی و نتیجه ای مطلوب داشته باشید .

این دومین تصویر برای مقاله بازاریابی شبکه های اجتمعای است .

• هدف گذاری :

اولین گام برای شروع بازاریابی شبکه های اجتماعی هدف گذاری است . قبل از شروع فعالیت خود باید مشخص کنید که چه اهدافی را باید در پیش بگیرید . پیشنهاد کاپی آیتی برای بهتر متوجه شدن پرسش و پاسخ است . برای درک بهتر چند مورد از سوال ها مثال زده شده است .

  1. چرا در این راستا تلاش میکنم؟ 
  2. هدف من از وارد شدن در این عرصه چیست؟ 
  3. آیا پلتفرم های اجتماعی به من کمک خواهند کرد؟ 
  4. دقیقا قرار است چه کاری انجام دهم ؟ 
  5. چه برنامه ای برای برند سازی دارم؟
  6. و…
  7. چرا باید من وارد عرصه  بازاریابی شبکه  های اجتماعی بشوم؟ 

• مشخص کردن انتظارات خود از بازاریابی شبکه های اجتماعی :

پس از هدف گذاری مشخص باید انتظارات خود را پس از ورود در این عرصه مشخص کنید . باز هم پیشنهاد کاپی آیتی در تمامی مراحل پرسش و پاسخ است . برای درک بهتر چند نمونه از سوال ها مثال زده شده است .

  1. من انتظار دارم بعد از ورود من در پلتفرم های اجتماعی کسب و کار من چه پیشرفتی داشته باشد ؟ 
  2. من انتظار دارم چه میزانی افزایش درآمد داشته باشم؟
  3. من چه انتظاری از بازاریابی شبکه های اجتماعی خواهم داشت؟

• سنجش توانایی برای اجرا :

وقتی به این موضوع که به بازاریابی شبکه های اجتماعی نیاز دارید و در این باره اطمینان حاصل کردید باید توان اجرایی خود را بسنجید . به طور مثال :

 

  1. تا چه میزانی بودجه دارم؟ 
  2. آیا وب سایت مناسبی را برای کسب و کارم دارم؟ 
  3. آیا آنالیتیکس در اختیار دارم؟
  4. چه میزان بودجه ای را می توانم برای تبلیغات در نظر بگیرم ؟ 

• آنالیتیکس چیست؟

یک ابزار رایگان  از شرکت گوگل که برای تشخیص و تجزیه و تحلیل ترافیک های سایت شما که کمک بهینه ای در رصد سایت به شما می‌کند تا با  استفاده از داده ها و گزارشات سایت خود را بهینه سازی کنید . به عبارت دیگر به سئو سازی سایت کمک زیادی خواهد کرد .
پس از مشخص سازی تمامی مراحل باید استراتژی های مناسب با هر پلتفرم را آموزش دیده و اجرا کنید . برای فراگیری برخی از این استراتژی ها همراه کاپی آیتی باشید .
 

• معرفی پلتفرم های اجتماعی :

• تلگرام :

تلگرام یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسان است که به صورت رایگان به تمامی کاربران در سراسر جهان ارائه می‌شود. همچنین یکی از بهترین بستر هابرای بازاریابی شبکه های اجتماعی است .

تلگرام یک اپلیکیشن رمزگذاری شده است که این قابلیت به هیچ عنوان امکان دسترسی به حریم خصوصی کابران را نخواهد داد .

این برنامه برای رد و بدل پیام های متنی صوتی تصویری و… برنامه ریزی شده و همچنین این برنامه امکان پیام های گروهی و ساخت کانال را ساپورت خواهد کرد .

از این اپلیکیشن برای معرفی محصولات، اطلاع رسانی ، تعامل با مخاطب از طریق کانال و انتقال کاربر به وب سایت و ایجاد ترافیک مثبت همچنین ایجاد یک مشتری ثابت استفاده کرد. 

تصویر مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی

• اینستاگرام :

یکی از محبوب ترین پلفترم ها برای بازاریابی شبکه های اجتماعی؛ اینستا گرام است . این برنامه با امکان هم رسانی ویدیو ها و تصاویر با شبکه های دیگر مانند فیس بوک و توییتر قابلیت خاصی را به وجود آورده است . 

شما در این برنامه توانایی به اشتراک گذاری محتوای تصویری خود را از طریق ریلز، پست و استوری خواهید داشت همچنین شما در این برنامه قابلیت این را دارید که تصاویر و ویدئو های خود را با سراسر جهان به اشتراک بگذارید .

که این موضوع باعث شده تا شما بتوانید کسب و کار خود را با تولید محتوای درست به سرتاسر دنیا معرفی کنید و برند سازی خود را محدود به یک منطقه نکنید .

این یک تصویر از مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی است.

• یوتیوب :

دومین وبگاه پرطرفدار دنیا پس از گوگل و یک سرویس آنلاین برای اشتراک گذاری ویدیو است در واقع یوتیوب بزرگ ترین شاخه از گوگل است .

همین پرطرفدار بودن یوتیوب است که بستر پهناوری را برای معرفی کسب و کار به ما پیش کش می‌کند. 

یوتیوب را اصولا برای تماشای ویدیو و یک وبگاه بارگذاری به یاد می آورند پس شما می توانید با یک ویدیو جذاب و گیرا که متناسب با مخاطبانتان است از این بستر به نحو احسن استفاده کنید .

این یک تصویر از مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی است .

• فیسبوک :

فیس بوک یکی از معدود شبکه هایی است که در کوتاه مدت میلیون ها نفر به سمت آن آمدند و طرفداران زیادی دارد .

شما با داشتن این برنامه می توانید برای کاربران عکس فیلم یا یک پیغام ارسال کنید . شما می توانید از قسمت علایق این برنامه به عنوان یک برگ برنده استفاده کنید و با سنجش سلیقه کاربران از برند خود تبلیغ کنید .

این یک تصویر از مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی است .

• توییتر :

توییتر یکی از شبکه های اجتماعی پر طرفدار است که یک سرویس ارائه دهنده میکرو بلاگ است دراین شبکه شما می توانید محتوای متنی خود را به اشتراک بگذارید که در اصطلاح به آن توییت گفته می شود .

این برنامه اصولا برای علاقه مندان به اخبار و فعالان در حوضه های علمی سیاسی و نویسندگان مورد توجه قرار میگیرد . اگر کسب و کار شما در این زمینه ها می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد حتمن با توییت کردن به معرفی برند خود کمک کنید .

این یک تصویر از مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی است .

تااینکه ما به معرفی ۴ تا از موثر ترین و محبوب ترین اپلیکیشن ها پرداختیم اما لازم به ذکر است که مابقی این اپلیکیشن ها نیز بسته به نوع کسب و کار شما شاید کار آمد باشند .

• معرفی چند نمونه از شبکه های اجتماعی:

. گوگل پلاس

. ساوند کلاود

. پینترست

. لینکدین

. پینترست

. اسنپ چت

. واتساپ

هدف ما در دیجیتال مارکتینگ( بازاریابی آنلاین ) رضایت مشتری و درآمد بیشتر. برندینگ است .

پس باید با استفاده از استراتژی مناسب از شبکه های اجتماعی به این هدف نزدیک تر بشویم .

• استراتژی مناسب برای فعالیت در شبکه های اجتماعی چیست؟

یک استراتژی مناسب می تواند به اندازه قابل توجهی به شما در راستای برند سازی کمک کند کاپی آیتی برای داشتن یک استراتژی مناسب به کمک شما می آید . با ما همراه باشید. 

- برنامه ریزی :

در این مرحله شما هدف ، انتظارات ، و همچنین به قابلیت و توانایی های خود واقفید پس داشتن یک پلن خوب گام بعدی خواهد بود . شما در این مرحله باید تمامی قابلیت ها ، بودجه و امکاناتتان را در راستای تحقق یافتن اهداف به کار بگیرید و برای قدم به قدم برنامه ریزی داشته باشید .

- ورود به شبکه های اجتماعی :

شما می توانید با ساختن اکانت ها و حساب های کاربری در هر شبکه هم به برند سازی خود کمک کنید هم کسب و کار خود را قابل اعتماد تر جلوه دهید . در این مرحله سعی کنید از یک نام کاربری مشابه برای تمامی شبکه های اجتماعی استفاده کنید .

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید شناسایی صفحه های اجتماعی و تشخیص متناسب بودن آن اپلیکیشن برای کسب و کار شمااست . به طور مثال برای فروشگاه های لوکس و یا کسب و کار های پر در آمد اینستاگرام مناسب ترین فضا است .

- تولید محتوا و جذب مخاطب :

گام اول برای تولید محتوای خوب و جذاب شناسایی مخاطبان وشناسایی ویژگی و علایق آنهاست . گام دوم تولید تصاویر و ویدئو های با کیفیت است که آنها را مجذوب به بازدید از سایت بکند شما می توانید با ساخت ویدیو ها و تصاویر حاوی لینک بازدید و ترافیک  وب سایت خود را بالا ببرید .

از طرفی محتوای شما باید جوری باشد که مخاطب را تشویق به دنبال کردن اخبار کسب و کارتان کند . خلاقیت در این راستا بسیار می تواند مناسب و کار آمد باشد .

برای تولید محتوای مؤثر شما باید برنامه ریزی دقیق و منظم داشته باشید به طور مثال در هفته سه پست در حساب کاربری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید .

این یک تصویر از مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی است .

- تبلیغ و اطلاع رسانی از کسب و کارتان :

شما می توانید با تبلیغ و اطلاع رسانی از وجود کسب و کار ای محصولاتتان به رشد و دیده شدنتان کمک کنید . سعی کنید متنو یا تصاویر و یا ویدیو های تبلیغاتی شما کوتاه و جذاب باشد تا مخاطب را جذب خود کند .

- معرفی محصولات و کسب و کار :

اگر یک کسب و کار فروشگاهی دارید می توانید با لیست کردن محصولات عکاسی و تولید محتوا برای آنها محصولاتتان را عرضه کنید و یا حتی اگر یک کسب و کار خدماتی دارید می توانید با لیست کردن خدمات خود مشخصات کسب و کارتان را در اختیار کاربر قرار دهید و به اصطلاح شفاف سازی کنید .

همچنین می توانید گزارش روزانه تهیه کنید و با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید به طور مثال می توانید با قابلیت استوری فیس بوک و یا اینستاگرام هم تعداد بازدید خود را بالا برده و هم به برند سازی خود کمک کنید .

- اندازه گیری شاخص ها :

شما می توانید برای با اندازه گیری شاخص هایی همچون زمان تعداد مشتری تعداد بازدید هزینه و … رشد سعودی یا نزولی خود را متوجه شوید و در راستای بهبودی شرایط تلاش کنید .

-جلب اعتماد و برند سازی کسب و کار :

شما می توانید با حضور فعال و پر رنگ ، تهیه گزارش های روزانه ، پیدا کردن سلیقه و علایق مخاطبانتان ، دردسترس بودن و تعامل دو طرفه با مخاطب اعتماد مخاطب را بدست بیاورید و بدین وسیله به برند سازی خود کمک کنید .

هرچه برند شما قابل اعتماد تر باشد افزایش درآمد افزایش ترافیک وب سایت افزایش شهرت و همچنین افزایش مشتری خواهید داشت . شما باید با انتشار تصاویر آنها را مجبور به بازدید از سایت خود کنید .

-دنبال کردن رقبا :

در صفحه های اجتماعی رقبای خود را دنبال کنید . با بازدید از فعالیت های رقبا علاوه بر اطلاع داشتن از نحوه کاری رقبا شما می توانید از فعالیت های آنها ایده برداری کنید و به روز باشید . به نحوه و ورش های بازاریابی شبکه های اجتماعی آنها دقت کنید و ایده برداری کنید .

- تلاش هوشمندانه:

همانطور که گفته شد هدف ما از انجام مراحل بالا تولید محتوا در جهت برند سازی کسب و کار است . پس پیگیری و بررسی نتایج و تلاش برای بهبودی و به روز بودن شما انتخابی هوشمندانه است . برای بهترین بودن در بازاریابی شبکه های اجتماعی باید به جزئیات دقت کرد .

این یکی از تصاویر ازمقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی است .

حال که با بازاریابی در شبکه های اجتماعی(SSM) آشنا شدید لازم به ذکر است که شرکت کاپی آی‌تی با بهترین کارشناسان در این زمینه شما را همراهی خواهد کرد .شرکت کاپی آی‌تی برای برند سازی کسب وکار شما به کمک شما خواهد شتافت .

مسئولین و پرسنل ما علاوه بر آموزش شما در این زمینه و پشتیبانی ۲۴ ساعته ، تخصص پرسنل خود را تضمین می کند . این شرکت با بیش از ۵ سال سابقه در عرصه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کند. شرکت کاپی آیتی جزو برترین شرکت های اصفهان  به شمار می رود .

این شرکت به وسیله تجربه و دانش متخصصان با شرکت های بزرگ دنیا در حال رقابت است . اگر شما نیز به فکر آنلاین کردن کسب و کارتان هستید به ما بپیوندید .

مقالات مرتبط
1 نظر

[…] سوشال مدیا مارکتینگ یک بحث جداگانه است . اگر شما یکی از اعضای خانواده کاپی آیتی باشید با خواندن مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی قطعا متوجه هستید که این امر چقدر می‌تواند بر روی برندینگ شما تاثیر گذار باشد . […]

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *