نقد و بررسی انواع تبلیغات دیجیتال

نقد و بررسی انواع تبلیغات دیجیتال

تبلیغات دیجیتال چیست؟

اگر شما صاحب کسب و کاری هستید ، اگر به تازگی یک کسب و کار را راه اندازی کرده اید ، اگر مایل به برند شدن کسب و کارتان هستید ، مقاله درستی را انتخاب کرده اید . زیرا که کاپی آیتی با راه حل ها و پیشنهادات جدیدی نحوه رشد کسب و کار شما را دگرگون خواهد کرد .صاحبان کسب و کار ها بر این علم واقف اند که تبلیغات یکی از رکن های اصلی برندینگ است . اما امروزه در عصر دیجیتال تبلیغات دیجیتال یک سرمایه گذاری محسوب میشود .

اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتر در این عرصه هستید با کاپی آیتی همراه باشید.

در ابتدا باید معنی اصلی تبلیغات را متوجه بود. به مجموعه اقداماتی که برای دیده شدن بیشتر کسب و کار و مجاب کردن مشتری برای فروش و ارائه خدمات خود انجام. می دهیم تبلیغات می‌گویند.

تبلیغات دیجیتال چیست ؟

یکی از راه ها پس از ورود به عرصه دیجیتال مارکتینگ برای برندینگ تبلیغات دیجیتال است . به هر گونه اقدام برای دیده شدن و هرگونه تبلیغ در دنیای دیجیتال ( صفحات وب ، سوشال مدیا ، گوگل ادز تبلیغات کلیکی و…) تبلیغات دیجیتال میگویند .

لازم به ذکر است این تبلیغات در پلتفرم های دیجیتال صورت می‌گیرد و بازدهی بالا تری دارد . همچنین انواع و روش های مختلفی نیز برای این عرصه امکان پذیر است .

روش های ورود به عرصه تبلیغات دیجیتال :

بسیار روش های متعددی در دنیای دیجیتال وجود دارد اما امروز کاپی آیتی قصد دارد فقد ۶ تا از مهم ترین و کاربردی ترین روش های تبلیغات دیجیتال را برای شما بیان کند . پس همراه کاپی باشید .

  • تبلیغات ویدیویی
  • تبلیغات درون برنامه ای
  • تبلیغات در گوگل ادز
  • تبلیغات شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات هدف گیری مجدد
  • تبلیغات نمایشی

1. تبلیغات ویدیویی :

یکی از کارآمد ترین و پر مخاطب ترین تبلیغات دیجیتال ، تبلیغات ویدیویی است . کاربران در پلتفرم های مختلف وقت زیادی را برای تماشای ویدیو ها اختصاص می‌دهند.

وجود دو عنصر صوت و تصویر ذهن مخاطب را تحت تاثیر زیادی قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که هر تبلیغی از تبلیغات دیجیتال که در آن ویدیویی وجود داشته باشد جزو تبلیغات ویدیویی است .

تصویر تبلیغ ویدیویی از تبلیغات دیجیتال

2.تبلیغات درون برنامه ای:

تبلیغات درون اپلیکیشنی یک روش بسیار ساده است . سازندگان اپلیکیشن ها در ازای دریافت پول کسب و کاری را در اپلیکیشن خود تبلیغ خواهند کرد . این نوع تبلیغات می‌تواند به شکل های مختلفی همچون (ویدیو، متن ، بنر ) ظاهر شود .

لازم به ذکر است این نوع تبلیغ بازدهی کمتری نسبت به تبلیغات ویدیویی خواهد داشت.

اپلیکیشن تبلیغات دیجیتال

3.تبلیغات در گوگل ادز:

یکی از مهم ترین و پر طرف دار ترین پلتفرم های جهانی گوگل است . گوگل ادز که زیر مجموعه این پلتفرم محسوب میشود از این محبوبیت غافل نیست . یکی از بهترین روش ها برای تبلیغات دیجیتال گوگل ادز محسوب میشود .

نحوه کارکرد گوگل ادز به این صورت است که بدون نیاز به مراحل سئو سازی و با پرداخت هزینه ای ناچیز با توجه به سرچ کلمه کلیدی کسب و کار شما را تبلیغ و به نمایش خواهد گذاشت . اگر به این روش تبلیغاتی علاقه مند شدید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله با گوگل ادز آشنا شوید سر بزنید و اطلاعات لازمه رو کسب کنید .

تصویر گوگل ادز از تبلیغات دیجیتال

4.تبلیغات در شبکه های اجتماعی:

سوشال مدیا مارکتینگ یک بحث جداگانه است . اگر شما یکی از اعضای خانواده کاپی آیتی باشید با خواندن مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی قطعا متوجه هستید که این امر چقدر می‌تواند بر روی برندینگ شما تاثیر گذار باشد .

پلتفرم های شبکه های اجتماعی با داشتن ظرفیت و قابلیت انواع تبلیغات می‌تواند یک پله شما را به سوی برند شدن روانه کند . امروزه اکثرا در چندین پلتفرم های اجتماعی عضو هستند .

این پلتفرم ها می‌تواند کمک بسیار بهینه ای برای تبلیغات باشد پس یک دیجیتال مارکتر موفق از این بستر نهایت استفاده را خواهد کرد .

تصویر شبکه های اجتماعی از تبلیغات دیجیتال

5.تبلیغات هدف گیری مجدد :

به مجموعه اقداماتی که برای تشویق و ترغیب کاربر انجام می‌شود تا یک بازدید مجدد از وب سایت داشته باشد ریتارگتینگ یا تبلیغات هدف گیری مجدد می‌گوییم.

ریتارکتینگ توسط cookie ها کنترل می‌شود و نحوه کارکرد آنها بدین گونه است . فرض کنید شما برای خرید یک کفش در گوگل جست و جو می‌کنید. اما پس از بازدید از وب سایت ها بلافاصله از سایت خارج میشوید cookieها این جست و جوی شما را ذخیره میکنند و متوجه میشوند که شما به این موضوع علاقه مندید .

جست و جوی بعدی را که در فضای گوگل داشته باشید cookie ها تبلیغ ریتارگتینگ را برای شما فعال می‌کنند و سعی در جلب شما دارند تا شما به وب سایت برگردید . آمار اثبات کرده است که تنها ۲ درصد کاربران با برخورد اولیه خرید خود را ثبت می‌کنند و کار cookie ها این است که تمامی کاربران را متقاعد به بازگشت به سایت و خرید کنند .

تبلیغات تارکتینگ از تبلیغات دیجیتال

6.تبلیغات نمایشی:

به هرگونه تبلیغ در دنیای دیجیتال که قابل دیدن و شنیدن باشد تبلیغات نمایشی می‌گوییم. این تبلیغات یکی از رایج ترین تبلیغات موثر در این عصر است .

هدف از تبلیغات نمایشی ایجاد ارتباط و تعامل با کاربر است . این نوع تبلیغات از هزینه ی پایینی برخوردار هستند و بر اساس (CPC)و(CPM) محاسبه می‌شوند. معمولا این تبلیغات از بنر های ثابت متحرک و متن نوشته تشکیل شده است .

تبلیغات دیجیتال نسخه نمایشی

مزایای تبلیغات دیجیتال :

  • کاهش چشم گیر هزینه ها
  • مقرون به صرفه و اقتصادی
  • برندینگ موثر
  • افزایش سرعت توسعه کسب و کار
  • تبلیغ هدف مند
  • دسترسی به کاربران نامحدود و مشخص
  • معرفی محصولات
تصویر مزایای تبلیغات دیجیتال

کاپی آیتی این روش تبلیغاتی را به شما پیشنهاد می‌کند. تبلیغات دیجیتال علاوه بر علم نیازمند استراتژی یک دیجیتال مارکتر حرفه ای نیز می‌باشد. شرکت کاپی آیتی با داشتن دیجیتال مارکتر های مرجب و حرفه ای کسب و کار شما را به سوی برند شدن روانه خواهد کرد . پس..

همین الان کسب و کارت و آنلاین کن!

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *